Telenor.hu

Telenor Magyarország teljes digitális megújulása

Product design és partnerség a telco világában

Product design és partnerség a telco világában

Ügyfél

Telenor Hungary

Tevékenység

UI & UX Design

Szerep

Product designer

Dátum

2017-21

01.

Kiindulás

Kiindulás

Kiindulás

Bár a Telenor neve itthon ismert volt az online szolgáltatásainak a köre 2017-ben még nem volt teljeskörű. Amikor tendergyőztesként a fejlesztés csapatunkhoz került, weboldalukat főleg marketing kommunikációra használták. Feladatunk a kor elvárásainak megfelelően a digitális ügyintézési lehetőségek megteremtésére valamint a netshop kialakítására vonatkozott.

Bár a Telenor neve itthon ismert volt az online szolgáltatásainak a köre 2017-ben még nem volt teljeskörű. Amikor tendergyőztesként a fejlesztés csapatunkhoz került, weboldalukat főleg marketing kommunikációra használták. Feladatunk a kor elvárásainak megfelelően a digitális ügyintézési lehetőségek megteremtésére valamint a netshop kialakítására vonatkozott.

02.

Design folyamat

Design folyamat

Design folyamat

Design kutatás

UI koncepció megalkotása

Prototípus készítése

Felhasználói tesztek

Iteráció

Handoff és Design system építése

Handoff és Design system építése

Az első fázisában szűk határidővel kellett dolgoznunk. Az ügyfél részéről pedig alapvető elvárás volt az agilis módszertan szerinti működés és a magas technológiai színvonal biztosítása, így dedikált csapatot alakítottunk ki a feladatra.

Az első fázisában szűk határidővel kellett dolgoznunk. Az ügyfél részéről pedig alapvető elvárás volt az agilis módszertan szerinti működés és a magas technológiai színvonal biztosítása, így dedikált csapatot alakítottunk ki a feladatra.

Az első fázisában szűk határidővel kellett dolgoznunk. Az ügyfél részéről pedig alapvető elvárás volt az agilis módszertan szerinti működés és a magas technológiai színvonal biztosítása, így dedikált csapatot alakítottunk ki a feladatra.

04.

A Megoldás

A Megoldás

A Megoldás

A kutatási fázis során megismertük a cégfelépítést, a különböző szegmensek igényeit és a telco domain sajátosságait. Az ügyféllel közösen újraterveztük a teljes szerkezetet, kialakítottunk főbejáratokat, és meghatároztunk elsődleges felhasználói utakat.


Ezt követően prototípust készítettünk és a usabillity tesztelés következett, melyben a Testbirds csapata volt segítségünkre. A eredmények függvényében változtattunk a terveken. Ezen folyamat mentén haladtunk tovább lépésről-lépésre a kulcsoldalak megtervezésével. A kész elemeket pedig bevezettük a design systembe.

05.

Eredmények

Eredmények

Eredmények

Sikeres együttműködés mellett a Selfcare feladatokat betöltő mobil applikáció tendert is megnyertük, így az applikációt is megújíthattuk, mely végül vizuálisan és funkcionálisan is megfelelően tudott illeszkedett a márka egységébe.

» 2020 végére teljes körű új felhasználóbarát look&feel-t alakítottunk ki
» Jelentősen csökkentettük az eredetileg 600 oldalból felépülő szerkezetet
» Optimalizáltuk az oldalbetöltést a gyorsabb online ügyintézés érdekében
» Csökkentettük a lemorzsolódási és visszafordulási arányt
» Átlagosan havi 3-4 millió oldalbetöltést szolgáltunk ki stabilan

Dedikált designerként évekig közösen fejleszteni az ügyféllel egy terméket igazán jellemformáló feladat. Olyan mint egy maratonba oltott sprintek ismétlődése. Folyamatosan egyensúlyozva az új fejlesztések és az optimalizálások tengelyén. Remek időszak volt. További sok sikert kívánok, most már Yettel néven!

Dedikált designerként évekig közösen fejleszteni az ügyféllel egy terméket igazán jellemformáló feladat. Olyan mint egy maratonba oltott sprintek ismétlődése. Folyamatosan egyensúlyozva az új fejlesztések és az optimalizálások tengelyén. Remek időszak volt. További sok sikert kívánok, most már Yettel néven!

Vissza a főoldalra