Horgászjegy.hu

Digitális termékkoncepció megalkotása a speciális halgazdasági hasznosítói jogkörök útvesztőjében

Horgászként a MOHOSZ nevével biztos hogy találkozik az ember. Ez a szervezet a hazai horgászturisztikai iparágnak a megkerülhetetlen szereplője.

Horgászként a MOHOSZ nevével biztos hogy találkozik az ember. Ez a szervezet a hazai horgászturisztikai iparágnak a megkerülhetetlen szereplője.

Visit Live

Visit Live

Visit Live

Visit Live

Ügyfél

Mohosz

Tevékenység

Design startégia, ux design

Szerep

Product designer

Dátum

2021

01.

Kihívás és a feladat

Kihívás és a feladat

Kihívás és a feladat

Azzal a feladattal kerestek meg minket, hogy szeretnének a tagoknak valamilyen aktivitást nyújtani, és a jegyértékesítés mellet a szolgáltatásaik körét pedig turisztikai szolgáltatások értékesítésével bővíteni. Feladatunk egy termékkoncepció megalkotása volt, mely segíti a MOHOSZ-t az elkövetkező években a fejlesztés irányát meghatározni. Az összetett halgazdálkodási hasznosítói jogállás, a hazai 28+1 db szövetség, a számos egyesület csak tovább nehezítette a feladatot. A feladat kezdetekor a rendszerben 575 000 fő regisztrált horgász volt, így elmondható, hogy nagy mértékben egy működő rendszerhez kellett igazodnunk.

Azzal a feladattal kerestek meg minket, hogy szeretnének a tagoknak valamilyen aktivitást nyújtani, és a jegyértékesítés mellet a szolgáltatásaik körét pedig turisztikai szolgáltatások értékesítésével bővíteni. Feladatunk egy termékkoncepció megalkotása volt, mely segíti a MOHOSZ-t az elkövetkező években a fejlesztés irányát meghatározni. Az összetett halgazdálkodási hasznosítói jogállás, a hazai 28+1 db szövetség, a számos egyesület csak tovább nehezítette a feladatot. A feladat kezdetekor a rendszerben 575 000 fő regisztrált horgász volt, így elmondható, hogy nagy mértékben egy működő rendszerhez kellett igazodnunk.

02.

Módszertan, design process

Módszertan, design process

Módszertan, design process

Misszió és vízió megalkotása

Design kutatás (Discovery)

Koncepció alkotás (Goals, User flows)

Kidolgozás (Wireframes, prototypes)

Dokumentálás és prezentáció

03.

Design kutatás

Design kutatás

Design kutatás

Kérdőíveztünk, interjúztunk, elemeztük a rendelkezésre álló webanalitikai adatokat, megismertük a jó piaci megoldásokat, majd szintetizáltuk az eredményeket melyből egy 110 oldalas összefoglalót készítettünk. Levontuk a következtetéseket, meghatároztuk a felhasználói csoportokat, a potenciális horgász archetípusokat és ábrázoltuk a journey-ket.

Kérdőíveztünk, interjúztunk, elemeztük a rendelkezésre álló webanalitikai adatokat, megismertük a jó piaci megoldásokat, majd szintetizáltuk az eredményeket melyből egy 110 oldalas összefoglalót készítettünk. Levontuk a következtetéseket, meghatároztuk a felhasználói csoportokat, a potenciális horgász archetípusokat és ábrázoltuk a journey-ket.

Kérdőíveztünk, interjúztunk, elemeztük a rendelkezésre álló webanalitikai adatokat, megismertük a jó piaci megoldásokat, majd szintetizáltuk az eredményeket melyből egy 110 oldalas összefoglalót készítettünk. Levontuk a következtetéseket, meghatároztuk a felhasználói csoportokat, a potenciális horgász archetípusokat és ábrázoltuk a journey-ket.

04.

Koncepció alkotás

Koncepció alkotás

Koncepció alkotás

Mivel a megismert csoportok céljaikban nagyon elkülönültek egymástól azt a megoldást javasoltuk, hogy külön alkalmazásokat fejlesszünk számukra.

Webes alkalmazás horgászoknak

A jelenlegi horgászjegy.hu bővítése, mely a horgászturisztikai értékesítésre és a horgászközösség építésére fókuszál. A felhasználó megismerheti a horgászturisztikai szereplőket, szolgáltatásokat és önállóan vásárolhat, lefoglalhat szolgáltatásokat. Legyen szó több napos horgásztúráról, vagy több programból álló családi nyaralásról. Továbbá itt kerül kialakításra egy olyan közösségi tér mely inspirál és tanít.


Webes alkalmazás szolgáltatóknak

Szolgáltatók számára egy olyan alkalmazás, mely az értékesítési szándékukat elégíti ki oly módon, hogy egységesített formában a szolgáltató bemutatását és a kínálatának a rögzítését teszi lehetővé, amely aztán a horgász alkalmazásban foglalhatóvá és vásárolhatóvá válik.


Mobil alkalmazás horgászoknak

Kifejezetten a horgász egyéni fejlődésére fókuszáló alkalmazás, mely telepített formában mindig a felhasználónál van, ezzel személyre szabott lehetőségeket is ki tudjuk aknázni. A fogásfeltöltések pedig táplálják a vizekben elérhető halakról szóló információt.

A három alkalmazás egy közösségen alapuló önfenntartó ökoszisztémát tud alkotni, ahol minden alkalmazás táplálja a többit.

05.

Eredmények

Eredmények

Eredmények

Készítettünk egy felhasználói mátrixot ahol ábrázoltuk az elvégezhető tevékenységek jogosultságát. Ezt követően a tevékenységeket folyamatábrákba öntöttük, figyelve az adottságokra és minden részt az érintettekkel validálva, ezzel biztosítottuk a csapat kollektív megértését.

A folyamatábrákat drótvázakba csomagoltuk, mobil és desktop verziókban, a drótvázakat pedig Figma segítségével interaktív prototípussá formáltuk. UI tervezést a projekt során nem végeztünk, mivel az ügyfél már rendelkezett komponens alapú UI-kit el.

A projekt során több prezentációt is tartottunk melyek bemutatták, miként jutottunk el a funkcionális bővítési igényből a három alkalmazásos ökoszisztémáig. Bár a project csapat végig szorosan együtt dolgozott a fejlesztés képviselőivel, azért készítettünk a prototípus mellé egy 165 oldalas dokumentációt is, mely tartalmazza az implementálásra vonatkozó megjegyzéseket is.

Lényegében egy sales folyamatba sikerült design módszertant illesztenünk, ami a termék szempontjából közel se ideális, de bebizonyosodott, hogy járható út és a funkcionális scope nem egy brainstorming eredménye képen jött léptre.

Lényegében egy sales folyamatba sikerült design módszertant illesztenünk, ami a termék szempontjából közel se ideális, de bebizonyosodott, hogy járható út és a funkcionális scope nem egy brainstorming eredménye képen jött léptre.

Vissza a főoldalra