Mohosz

2020-21

  • Design kutatás, UX design

Hazai horgászok számára ez a szervezet megkerülhetetlen, kezdetkor 575 000 regisztrált taggal büszkélkedett a szövetség. Elképzelésük az volt hogy ezen tagoknak nyújtanak valamilyen aktivitást a jegyértékesítés mellet és szeretnének elmozdulni a turisztikai szolgáltatások irányába.

mymetics_01


2020 tavaszán kezdődött a közös munka a Magyar Országos Horgász Szövetséggel rövidebb nevén a MOHOSZ-szal. Néhány megbeszélést követően meg tudtuk fogalmazni közösen a missziót és a víziót is.

Misszió
Az összegyűjtött horgász adatbázisra (575 000 fő) szeretnénk a továbbiakban aktivitást és értéket teremteni, oly módon, hogy az egyedüli jogkör birtoklásban lévő magyarországi jegyértékesítést kibővítjük turisztikai szolgáltatások értékesítésével is. Az értékesítési cél mellett hosszú távú célunk a horgászoknak szóló közösségi tér kialakítása, ahol az érintett résztvevők kapcsolatba tudnak egymással lépni.

mymetics_01

Módszertan

Mivel a MOHOSZ nem olyan régen újított meg az Exalt interactiv segítségével a hograszjegy.hu oldalát és rendelkezett UI Kit-el, a feladat elvégzéséhez az alábbi metodikát követtük.

  • 01 Megismerjük a domaint, a szereplőket

  • 02 Megértjük a felhasználói és az üzleti célokat

  • 03 A célok elvégzéséhez szükséges folyamatokat definiáljuk

  • 04 A folyamatok elvégzéséhez szükséges lépéseket drótvázakba csomagoljuk

  • 05 Implementáláskor a fejlesztés a meglévő UI Kit-et használja

mymetics_01

Design Discovery

A feladatba történő bevonodást egy kutatási fázissal kezdtük, ahol kérdőíves és online interjúk mellett a webanalitikai adatok elemzését és egy konkurencia elemzést végezve kezdtük el a domain megismerését. Összesítésként egy 111 oldalas prezentáció kerekedett belőle

Kutatási eredmények nagy vonalakban

Kérdőívünket 178 egyesület, 170 tagszövetség és több mint 2000 horgász töltötte ki.
Egyesületi és tagszövetségi szinten elmondható, hogy a szolgáltatások és a kommunikáció online térben való megjelenése, segítése kiaknázatlan, számtalan potenciált tartogat a válaszadók számára. Még mindig a telefonos ügyintézés, információátadás van túlsúlyban, ami egyáltalán nem hatékony és sok terhet ró a szereplőkre.

Online interjúkat követően megismertünk több horgász perszónát (fanatikus horgász, családos horgász, fiatal “buli” horgász) hogyan, miként szervezi, éli meg a horgászást.Szervezeti oldalról pedig több rendszer színtű problémára világítottak rá az alanyok.

Web analitika során megvizsgáltuk a Mobil használat mértékét (95%), a Facebook csoportokat, a kapcsolódó Google keresési kulcsszavakat is (10000 - 100 000 keresés / hó) a témában.

Desk research mentén a horgászok által említett alkalmazásokat elemeztük (Fishbrain, Pro Angler, Fishinda, Fish’n’ Go) és emellett beleástuk magunkat a kapcsolódó digitális megoldásokba is. Akár szállásfoglalási lehetőségekről, vagy kikötői adatbázisokról, vagy magyarországi horgászvíz bemutatásokról van szó.

Szintetizáltuk a megszerzett információkat és felrajzoltunk egy-egy user journeyt, amely vizuálisan megmutatja a potenciális felhasználóink érzelmi állapotát miközben tervezi, végrehajtja és befejezi a horgászatot, valamint egyértelműen jelzi azokat a kihívásokat, amelyekkel az “út” során szembesülnek.

mymetics_01

MOHOSZ - digitális ökoszisztéma

A feltérképezés után beazonosítottuk, hogy több felhasználói csoportot kell megkülönböztetni, akiknek a céljaik különböznek, emiatt különböző alkalmazások kialakítását javasoljuk.

01 Webes alkalmazás horgászoknak
A jelenlegi horgászjegy.hu bővítése, mely a horgászturisztikai értékesítésre és a horgászközösség építésére fókuszál. A felhasználó megismerheti a horgászturisztikai szereplőket, szolgáltatásokat, és önállóan vásárolhat, lefoglalhat szolgáltatásokat, legyen szó több napos horgásztúráról, vagy több programból álló családi nyaralásról. Itt kerül kialakításra egy olyan közösségi tér mely inspiratív, edukatív és a szervezési nehézségeket könnyíti meg a felhasználók számára

02 Webes alkalmazás szolgáltatóknak
Szolgáltatók számára egy olyan alkalmazás, mely az értékesítési szándékukat kielégíti, oly módon hogy egységesített formában a szolgáltató bemutatását és a kínálatának a rögzítését lehetővé teszi, amely aztán a horgász alkalmazásban foglalhatóvá és vásárolhatóvá válik.A lefoglalt szolgáltatások menedzselésére is megoldást nyújtó alkalmazás.

03 Mobil alkalmazás horgászoknak
Kifejezetetten a horgász egyéni fejlődésére fókuszáló alkalmazás, amely telepített formában mindig a felhasználónál van, ezzel bővített, perszonalizált lehetőségeket is ki tudjuk aknázni.



mymetics_01

A három alkalmazás így egy ökoszisztémává áll össze.

Tervezés

Fejezetek mentén az adott felhasználói útvolalra előbb folyamatábrákat készítettünk amit a fejlesztés képviselőivel validáltunk.

mymetics_01

Az így létrejött folyamatokat pedig drótváz formába öntöttük, végül pedig a drótázakat összefűzve prototípus hoztunk létre.

mymetics_01 mymetics_01 mymetics_01


A projekt során több sikeres prezentációt tartottunk, végezetül pedig a protótípus mellet egy 165 olalas dokumentációt is készítettünk.

WHAT I DO

  • Digital Product design

  • Concept & Strategy

  • UX design

  • User Interface design

  • Visual identity