Mohosz
2020-21
Design kutatás, UX design
Hazai horgászok számára ez a szervezet megkerülhetetlen, kezdetkor 575 000 regisztrált taggal büszkélkedett a szövetség. Elképzelésük az volt hogy ezen tagoknak nyújtanak valamilyen aktivitást a jegyértékesítés mellet és szeretnének elmozdulni a turisztikai szolgáltatások irányába.
2020 tavaszán kezdődött a közös munka a Magyar Országos Horgász Szövetséggel rövidebb nevén a MOHOSZ-szal. Néhány megbeszélést követően meg tudtuk fogalmazni közösen a missziót és a víziót is.
Misszió Az összegyűjtött horgász adatbázisra (575 000 fő) szeretnénk a továbbiakban aktivitást és értéket teremteni, oly módon, hogy az egyedüli jogkör birtoklásban lévő magyarországi jegyértékesítést kibővítjük turisztikai szolgáltatások értékesítésével is. Az értékesítési cél mellett hosszú távú célunk a horgászoknak szóló közösségi tér kialakítása, ahol az érintett résztvevők kapcsolatba tudnak egymással lépni.
Módszertan
Mivel a MOHOSZ nem olyan régen újított meg az Exalt interactiv segítségével a hograszjegy.hu oldalát és rendelkezett UI Kit-el, a feladat elvégzéséhez az alábbi metodikát követtük.
01 Megismerjük a domaint, a szereplőket
02 Megértjük a felhasználói és az üzleti célokat
03 A célok elvégzéséhez szükséges folyamatokat definiáljuk
04 A folyamatok elvégzéséhez szükséges lépéseket drótvázakba csomagoljuk
05 Implementáláskor a fejlesztés a meglévő UI Kit-et használja
Design Discovery
A feladatba történő bevonodást egy kutatási fázissal kezdtük, ahol kérdőíves és online interjúk mellett a webanalitikai adatok elemzését és egy konkurencia elemzést végezve kezdtük el a domain megismerését. Összesítésként egy 111 oldalas prezentáció kerekedett belőle
Kutatási eredmények nagy vonalakban Kérdőívünket 178 egyesület, 170 tagszövetség és több mint 2000 horgász töltötte ki.Egyesületi és tagszövetségi szinten elmondható, hogy a szolgáltatások és a kommunikáció online térben való megjelenése, segítése kiaknázatlan, számtalan potenciált tartogat a válaszadók számára. Még mindig a telefonos ügyintézés, információátadás van túlsúlyban, ami egyáltalán nem hatékony és sok terhet ró a szereplőkre. Online interjúkat követően megismertünk több horgász perszónát (fanatikus horgász, családos horgász, fiatal “buli” horgász) hogyan, miként szervezi, éli meg a horgászást.Szervezeti oldalról pedig több rendszer színtű problémára világítottak rá az alanyok. Web analitika során megvizsgáltuk a Mobil használat mértékét (95%), a Facebook csoportokat, a kapcsolódó Google keresési kulcsszavakat is (10000 - 100 000 keresés / hó) a témában. Desk research mentén a horgászok által említett alkalmazásokat elemeztük (Fishbrain, Pro Angler, Fishinda, Fish’n’ Go) és emellett beleástuk magunkat a kapcsolódó digitális megoldásokba is. Akár szállásfoglalási lehetőségekről, vagy kikötői adatbázisokról, vagy magyarországi horgászvíz bemutatásokról van szó. Szintetizáltuk a megszerzett információkat és felrajzoltunk egy-egy user journeyt, amely vizuálisan megmutatja a potenciális felhasználóink érzelmi állapotát miközben tervezi, végrehajtja és befejezi a horgászatot, valamint egyértelműen jelzi azokat a kihívásokat, amelyekkel az “út” során szembesülnek.
MOHOSZ - digitális ökoszisztéma
A feltérképezés után beazonosítottuk, hogy több felhasználói csoportot kell megkülönböztetni, akiknek a céljaik különböznek, emiatt különböző alkalmazások kialakítását javasoljuk.
01 Webes alkalmazás horgászoknak A jelenlegi horgászjegy.hu bővítése, mely a horgászturisztikai értékesítésre és a horgászközösség építésére fókuszál. A felhasználó megismerheti a horgászturisztikai szereplőket, szolgáltatásokat, és önállóan vásárolhat, lefoglalhat szolgáltatásokat, legyen szó több napos horgásztúráról, vagy több programból álló családi nyaralásról. Itt kerül kialakításra egy olyan közösségi tér mely inspiratív, edukatív és a szervezési nehézségeket könnyíti meg a felhasználók számára
02 Webes alkalmazás szolgáltatóknak Szolgáltatók számára egy olyan alkalmazás, mely az értékesítési szándékukat kielégíti, oly módon hogy egységesített formában a szolgáltató bemutatását és a kínálatának a rögzítését lehetővé teszi, amely aztán a horgász alkalmazásban foglalhatóvá és vásárolhatóvá válik.A lefoglalt szolgáltatások menedzselésére is megoldást nyújtó alkalmazás.
03 Mobil alkalmazás horgászoknak Kifejezetetten a horgász egyéni fejlődésére fókuszáló alkalmazás, amely telepített formában mindig a felhasználónál van, ezzel bővített, perszonalizált lehetőségeket is ki tudjuk aknázni.
A három alkalmazás így egy ökoszisztémává áll össze.
Tervezés
Fejezetek mentén az adott felhasználói útvolalra előbb folyamatábrákat készítettünk amit a fejlesztés képviselőivel validáltunk.
Az így létrejött folyamatokat pedig drótváz formába öntöttük, végül pedig a drótázakat összefűzve prototípus hoztunk létre.
A projekt során több sikeres prezentációt tartottunk, végezetül pedig a protótípus mellet egy 165 olalas dokumentációt is készítettünk.
WHAT I DO
Digital Product design
Concept & Strategy
UX design
User Interface design
Visual identity